Τι είναι το e-marketing?

Κατηγορία: Συχνές Ερωτήσεις

Ο όρος ηλεκτρονικό μάρκετινγκ (e-marketing) είναι ένας ευρύς όρος και αναφέρεται στη χρήση των νέων τεχνολογιών της πληροφορικής για τους σκοπούς του μάρκετινγκ. Αφορά τη χρήση όλων των ηλεκτρονικών μέσων από το φαξ μέχρι το διαδίκτυο!

Ο δικτυακός τόπος μιας επιχείρησης αποτελεί συνήθως τη ναυαρχίδα του e-marketing καθώς είναι η βιτρίνα της στο Διαδίκτυο και της δίνει τη δυνατότητα διαφήμισης προϊόντων / υπηρεσιών, καθώς και τη δυνατότητα διενέργειας πολλών δραστηριοτήτων προώθησης (marketing).

Με όμορφες παρουσιάσεις των προϊόντων στις ιστοσελίδες, δίνεται πλούσια πληροφορία που κανένα άλλο μέσο (τηλεόραση, ραδιόφωνο, κ.ά.) δε μπορεί να προσφέρει σε τόσο χαμηλό κόστος. Η παρουσίαση αυτή μπορεί να περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές, τη διαθεσιμότητα των προϊόντων τη δεδομένη στιγμή, την ύπαρξη προσφορών, κ.ά., κι όλα αυτά με τη δυνατότητα άμεσης ανανέωσης και διαμόρφωσης ανάλογα με την πολιτική marketing της επιχείρησης.

Όσον αφορά τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης, η online επικοινωνία και η άμεση απόκριση αιτημάτων 24 ώρες τη μέρα 7 ημέρες το εικοσιτετράωρο, η παροχή εξατομικευμένου περιεχόμενου, η παροχή χρηματοικονομικών δεδομένων για τους επενδυτές της επιχείρησης και πολλά άλλα, αποτελούν βασικές υπηρεσίες υποστήριξης των επισκεπτών-πελατών του δικτυακού τόπου. Ενισχύεται έτσι, η προσπάθεια μιας επιχείρησης να ικανοποιήσει τους υπάρχοντες και να αποκτήσει νέους πελάτες καθώς και να ενισχύσει την εικόνα της.

Δύο ακόμα γνωστές μέθοδοι ηλεκτρονικού marketing, οι οποίες συνδράμουν θετικά στη σχέση μιας επιχείρησης με τους πελάτες της, είναι οι λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και η ηλεκτρονική έρευνα αγοράς. Οι λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (mailing lists ή πολλές φορές e-mail marketing) είναι μια υπηρεσία που χρησιμοποιεί τα γνωστά e-mails, ένα πολύ φθηνό κι αποτελεσματικό μέσο επικοινωνίας. Συγκεκριμένα, μια επιχείρηση δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες που επισκέπτονται το δικτυακό της τόπο να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους και να δηλώσουν τις πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν. Με βάση τα στοιχεία αυτά, η επιχείρηση μπορεί να αποστείλει σε τακτά χρονικά διαστήματα ηλεκτρονικά μηνύματα σχετικά με νέα προϊόντα, προσφορές, ενημερωτικά σημειώματα, κ.ά.

Η ηλεκτρονική έρευνα αγοράς είναι επίσης ένα πολύτιμο εργαλείο marketing που αξιοποιεί την αλληλεπιδραστικότητα του Διαδικτύου. Η συμπλήρωση ειδικών φορμών με ερωτήματα από τους επισκέπτες του δικτυακού τόπου, επιτρέπει στην επιχείρηση να συλλέξει εύκολα και με μικρό κόστος τη γνώμη των πελατών της για τα προϊόντα / υπηρεσίες της.

Στο σημείο αυτό, πρέπει να τονισθεί ότι η επιτυχία του διαδικτυακού marketing εξαρτάται από την επισκεψιμότητα του δικτυακού τόπου. Γι' αυτό, πρέπει ο δικτυακός τόπος της επιχείρησης να διαφημιστεί και ο ίδιος. Επιπλέον, η επισκεψιμότητα πρέπει να συντηρείται με την συνεχή διατήρηση του ενδιαφέροντος του επισκέπτη.